woensdag 13 mei 2009

Een nieuw leven voor een oude blog!





Zo, dat is lang geleden! Deze blog heeft een tijdje stil gelegen omdat (wat velen van jullie al weten) ondertussen Atelier Quilt it & Dotty is geopend! Via dit blog wil ik jullie wat meer betrekken bij wat er allemaal gebeurt in de Goirkestraat in Tilburg. Neem een kijkje in het leven een een quilter en laat je inspireren!




Te stuiteren van plezier stond ik op de OEQC in Veldhoven. Daar stond ik dan, samen met Barbara van Pink and Barbara , Dorien, Jeroen en José. We puilden bijna ons kleine standje uit, maar het vertelde precies hoe we zijn. Klein, knus, gezellig en iedereen altijd welkom. Onze kleine inloopstand werd door velen bezocht, en we hebben nauurlijk ook veel leuke mensen ontmoet!




Bij ons in de stand kwam Marianne van The Cinnamon Patch . Ze had toevallig een patroon geschreven voor een recente Homespun en wij hebben natuurlijk de kans aangegrepen om haar alle Homespuns te laten signeren. Je kunt begrijpen dat ze allemaal de deur (ehm, kraam) uitvlogen! We gaan binnenkort nog veel meer leuke dingen doen waar Marianne bij betrokken is, maar daar hoor je later meer over. We kregen zoveel complimenten over onze stand dat we er bijna verlegen van werden.

Vandaag is mijn oudste dochter Mara een tiener geworden. Wat voelt ze zich al groot! Ze vroeg naast een spelletje voor op de Wii iets wat mama zelf gemaakt had (dat heeft schijnbaar nog veel waarde, lief he). Door de drukke voorbereidingen kon ik daar natuurlijk pas aan beginnen na de beurs in Veldhoven. Een complete quilt in 10 dagen! Hoe heb ik dit in mijn hoofd kunnen halen.... Maar ik moet zeggen dat ik al een heel eind ben. De top is af en ik heb bijna alle bloemen, mandjes en vogeltjes erop geappliceerd. De basis is dit patroon van Jan Patek:


Hij past qua kleuren strakjes goed in haar kamer in ´Cooking Apple Green´ van Farrow and Ball. Gelukkig gaf Mara aan dat het nog niet af hoefde te zijn, dus ik heb nog even respijt. Maar ondertussen ben ik aardig verslingerd geraakt aan het ´needle turn appliqué´. Niet te geloven hoe snel dat dat gaat. En de primitieve, relaxte stijl van Jan Patek draagt daar uiteraard ook aan bij.
Veel quiltplezier vandaag!
Dorry

12 opmerkingen:

Vlijtige Handjes zei

Leuk dat je blog een 'doorstart'maakt. Veel plezier en tijd voor het blogleven.

Peti zei

Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Mara. En super om ook hier gezellig langs te kunnen komen. Groetjes Peti

Yvonne aka sommeke zei

Kus voor Mara en blij je weer te zien in Blogland!

katrien zei

Blij je hier terug te zien.
Proficiat aan Mara.

Annelein zei

Wat leuk dat je weer bent begonnen met je weblog. Ik kom zeker vaker op bezoek. Alles ziet er erg mooi en verzorgt uit.

Volgens mij hebben jullie erg genoten op de beurs.

Nog gefeliciteerd met de tienerleeftijd van je dochter. En die quilt... die hoop ik nog een keer te zien ;)

inge zei

welkom terug in Blogland! gefeliciteerd voor MARA!

Inge Slaats zei

Hé Dorry, wat leuk dat je weer blogt! Ik kom heel vaak kijken, ben helemaal verslingerd aan blogjes lezen (jammer dat het zo veel tijd kost.....)Ik ben benieuwd naar wat je allemaal te vertellen en te showen hebt. Ik ga ook nog even bij Barbara langs. Jullie zijn een leuk span en Veldhoven was inderdaad top! De SBS-dag in Amsterdam (zie mijn blog) was ook helemaal leuk en zo'n dag zou echt iets voor jou zijn, levert ook een hoop klandizie op, de hele dag loopt er van alles binnen en gezellig dat het is. Andere thema's zijn natuurlijk ook leuk!
Zo, ik ga morgen eerst Parijs een paar dagen onveilig maken en daarna kom ik snel weer een keer naar jou, lekker neuzen in je winkeltje!

Inge Slaats zei

Ik vergeet nog iets: Gefeliciteerd met je dochter en wat een leuke quilt krijgt ze!

quilting Jeannet zei

Dorry, meisje ! wat leuk om je weer te zien in bloggetjesland !
Ik zet je bij mijn favorieten hoor en hoop veel leuks van je te lezen, hoe krijg je het weer voor elkaar om in 10 dagen een quilt te maken ?! Je slaapt natuurlijk s,nachts niet (LOL)

groetjes, Jeannet

bep zei

Hallo Dorry,leuk dat je weer met je blog bent begonnen,hoop dat je er veel plezier aan beleeft,gefeliciteerd nog met je dochter, veel groetjes uit Hall

marleen zei

hoi weer leuk iets te lezen op je blog.gelukwensen aan de dochter

gerda de bruyn zei

Ha Mara van harte met je 10e verjaardag! Ha Dorry, wat gezellig dta je ook aan d eblog ben, gezellig!!! Tot quilts, gerda