woensdag 27 mei 2009

Smullen en een opdracht

Kijk eens wat een heerlijke stoffen er vandaag binnen zijn gekomen! Schitterende stoffen van Yuwa in wat 'luxe' uitvoering. Een stof heb ik al apart gezet. Dat worden de gordijnen voor de openslaande deuren. Als ze klaar zijn laat ik die aan jullie zien.
Rozen, rozen en nog eens rozen. Wat dikkere stoffen en wat dunnere. Vandaag hebben we alweer vollop bedacht wat we daar weer van zouden kunnen maken. Een 'Lazy Sunday Coat' ?

En er tussenin gepropt, bijna niet te zien is een schattig rood rozenstofje met een klein streepje.

Vandaag ben ik ook bezig met een opdracht. Ik maak een quilt af voor een dame. Haar moeder is de quilt ooit begonnen voor op haar bed, maar helaas is ze overleden voor ze de quilt af heeft kunnen maken. Nu maak ik de quilt af zodat haar vader er nog van kan genieten en dat de quilt later als gedachtenis aan haar moeder in de familie kan blijven. Hierboven zie je de schematische weergave van de quilt; het is een waaierpatroon.
De waaierblokken waren allemaal gereed, maar nu komt de puzzel! Waar hoort welk blok, want de quilt loopt als het waren op in kleur. En natuurlijk elk blok op maat snijden, soms een stukje uithalen, een naadje wat los zit, etc.
Achter de naaimachine, ronde vormen spelden (veeel spelden), stof verdelen en naaien maar.
Ik ben er nog lang niet, maar hij hoeft pas op 22 augustus af te zijn.

Dan wil ik jullie deze foto van de 'Nightingale tas' niet onthouden! (even klikken als je er meer over wil weten)
Een lieve klant heeft hem gemaakt nadat ze het pakket in Veldhoven had gekocht. Is ze niet snel? En is hij niet prachtig?
Vanavond naar de Ashton Brothers, een cabaretgroep waar mijn man erg veel inspiratie van krijgt. Hij is eerste stuurman (en zanger en percussionist) bij Het Brabants Fietsorkest. Ik ben beniewd of we vanavond net zo'n plezier hebben als de fietsorkestmannen hebben tijdens hun optredens.
Fijne quiltdag!

Dorry




Geen opmerkingen: