vrijdag 15 mei 2009

With a little bit of help from my friends




'With a little bit of help from my friends' heet deze quilt en hij geeft mijn eerste stappen weer in de internetwereld voor quilters. Met honderden 10 x 10-tjes was ik al aan de slag gegaan om deze quilt te maken, maar ik kwam er te kort. Dat had ik natuurlijk niet moeten zeggen op internet want daar kwamen de enveloppen! Stapels met lapjes in prachtige kleuren en motieven. Ik kon weer verder, en destijds zat ik met mijn naaimachine op zolder en het was me toch heet!!! Ik heb zelfs een middag in mijn bikini zitten naaien en nog gutste het zweet me van mijn lijf. Het is het spel met licht en donker wat de quilt doet golven, want het patroon is 'Ocean Waves' . En dat is soms best nog wel eens lastig! Wat heb ik regelmatig zitten turen op de quilt in wording waarom hij nu maar niet wilde 'lopen' . Maar uiteindelijk is het gelukt vind ik zelf. Ik heb hem extra spannend gemaakt door sommige lapjes een dubbelrol te geven. De ene keer waren ze een lichte en de andere keer een donkere (dat kan natuurlijk alleen met medium lapjes) en daarom wordt je op sommige plekken in de quilt op het verkeerde been gezet. Zaterdag aanstaande de 16e mei geef ik er trouwens weer een workshop in, en er is nog een enkel plaatsje. Het is altijd een les waarbij het eerste uur grote stilte heerst en tegen 11 uur roepen ze allemaal; ahaaaaaa! Het is zo'n leuk en makkelijk trucje om al die driehoeken genaaid te krijgen. En wat is het heerlijk om aan de slag te gaan met je stapel lapjes van een lapjesclub. Als ze maar 10 cm x 10 cm zijn. Alle kleuren zijn goed. Je maakt de quilt af met de basisstof in de grote vierkanten op de punt. En die kies je later.

En dan nog even mijn lieve Mr. Bingley introduceren die me gezelschap houdt tijdens alle patch en quilt activiteiten. Het is een Border Terrier en hij is dol op mensen en knuffelen. Hij hoort een jachthond te zijn en af en toe laat ie dat ook zien, maar verder heeft hij vooral katse neigingen. Veel slapen en met twee pootjes tegelijkertijd naar voren springen. Of wat dacht je van kopjes geven, of eigenlijk zijn lijfje langs onze benen laten strijken; net zo goed aaien. En op het kleine driepoot-tafeltje zie je dus liggen wat er gisteren binnen kwam; Pattiserie van Fig tree. Schattige romantische stoffen met wat stipjes en bloemetjes. Met twee stempels uit de Ursula's Mosaïc stempelset ben ik aan het experimenteren wat je nu nog meer kunt met vierkanten, ruiten en driehoeken. Ik moet haast maken; er komen zo een paar enthousiaste quilters die verder op weg geholpen willen worden met Handquilten. Een fijne quiltdag!

Dorry

3 opmerkingen:

inge zei

een prachtige quilt!

gerda zei

Gezellig wwer online(weblogline ;0))..)))
en wat wordt de quilt van je dochter leuk...Velthoven was ook gezelig...zoveel gezellige dingen de laatste tijd...je ziet door de Quils de lapjes niet meer :0))(nieuw spreekwoord..haha)
succes met alles

Annelies zei

Wat heerlijk dat je met zoveel hulp deze mooie quilt hebt kunnen maken.
Ik heb dat met de Dear Jane die ik nu maak. Ik had zelf al veel stoffen, maar krijg nu toch ook her en der wat toegeschoven. Dat maakt het een quilt met verhaal.