woensdag 27 april 2011

Waitie Katie en wachten

Aanstaande vrijdag is een bijzondere dag in Engeland (oftewel The UK); Kate en William gaan trouwen. En toen ik zocht of iemand daar al op het idee was gekomen om er een quilt voor te maken kon ik niet verwonderd zijn en deze twee snoezige dames het beeld hier even laten vullen :-).

Afgelopen week droomde ik dat ik weer in het huwelijksbootje stapte (en jawel hoor, met mijn eigen mannetje!), en het was een rare trouwerij. De locatie was een boeren loods, de jurk was wel mooi, maar de gasten gedroegen zich raar en als je naar buiten wilde moest je van een hoog plateau naar beneden in de modder springen. Ik kan me nog herinneren dat ik me enorm heb lopen opwinden over het feit dat dat natuurlijk niet kon met mijn witte trouwjurk. Het was helemaal niet de bruiloft die IK wilde, had iemand daar wel eens aan gedacht?? Nu kon het niet anders dat deze droom een voorloper was op de bruiloft der bruiloften, en dan vooral voor Anglofielen op vrijdag 29 april. Want in hoeverre is die bruiloft eigenlijk Kate's keuze? (of moet ik nu Catherine zeggen??) Wat heeft zij in te brengen in het geheel? Ondanks het feit dat het idee natuurlijk heel romantisch is, is de harde waarheid dat het een eeuwen oude ceremonie wordt vol verwachtingen en tradities. Zou het daarom zijn dat ze even een tijdje uit elkaar zijn geweest? Ik benijd haar niet. William wel, want ze is een schatje.
De verlovingsring zoals ie hier van het beeldscherm af fonkelt, is bij de plaatselijke juwelier ook te koop, in zilver met zirkonia en dan ben je onder de 100 euro klaar. Zo.

En wat is nu de moraal van dit verhaal? Soms zit je heeeeel lang te wachten op zaken, en lijken ze er nooit van te komen. En daarom, tadaddadadadaaaaaaaaaaaaaaa (tromgeroffel):


De FRAYCHECK is binnen!

Lijmt alle barstjes die het huwelijkse leven veroorzaakt. Nee hoor, gekkie, niks van waar. Gewoon heerlijk spul om je stof niet te laten rafelen, fijn bij appliceren, inknippen en Broderie Perse.

Een klant van mij heeftt afgelopen week 'bunting' gemaakt, vlaggetjes, om het feestelijke gebeuren decoratief op te luisteren. Ik zet mijn Britse serviesje klaar met de 'Union Jack' erop. Ben benieuwd of ik het droog houd.

Happy Quilting!

Dorry

1 opmerking:

mieke zei

Ja, een mens kan raar dromen.
Maar gelukkig, dromen zijn bedrog !
Vrijdag half NL aan de buis?
gr Mieke