dinsdag 30 augustus 2011

Jong geleerd, oud gedaan... en nieuwe BOM's sneak-pre-read

 Is ze niet knap? Robin van 8 heeft gisteren haar eerste quilttop afgekregen! Ze wilde zo graag op een naaimachine naaien en die mooie kleine zwarte leek haar wel wat. Nou, dat bleek mijn featherweight te zijn dus! En omdat dat een topmachientje is waar weinig aan kapot kan heb ik snel mijn scrapbasket omgegooid op zoek naar vierkantjes. Omdat alle begin moeilijk is leek me een 'halfsteensverband' heel handig. Dan hoeft geen enkel naad door te lopen en hoeft ze ook niet te spelden. Slim hé van deze moeder....
Wat een ijver en rust he. Hier zie je ze kalmpjes gaan, tikketikketikketikke..... Op de achtergrond hangt Danielle's In My Garden en iedereen roept er oh en aaahhhh over.En dat vind ik helemaal niet raar!

En dan nu HET onderwerp van de afgelopen weken. 

WAT GA JE DOEN IN HET NIEUWE SEIZOEN?

Alles maar dan ook werkelijk alles wordt a.s. zaterdag en zondag 3 en 4 september duidelijk op onze open dagen. Maar ik kan je nu al dit vertellen:

- We hebben 3 nieuwe BOM's en dat zijn dus Blok van de Maand programma's waarbij je elke maand een deel van het patroon en een deel van de stoffen krijgt. Een gezellige maandelijkse bee hoort erbij en het zijn weer snoepjes van quilts!
- Ten eerste een schitterende quilt met de Broderie Perse techniek door iedereen vanaf beginnersniveau te maken. Piecen, appliceren en o.a.het werken met yoyo's. Je leert een hoop en uiteindelijk maak je een dot van een quilt.
- Ten tweede een antieke quilt die in het V&A in Londen hangt in de originele kleuren, maar dan iets kleiner zodat hij overal kan hangen. Bijzondere vormen en heerlijk met de hand lapjes naaien, of met de naaimachine, wat jij wil! De stoffen en de kleurkeuze zal zeker tot de verbeelding spreken. Een echte reproductie dus.
- Ten derde een quilt die met recht de opvolger genoemd kan worden van de Dear Jane, Nearly Insane en de Sylvia's Bridal Sampler. Heerlijk traditionele blokjes maken met malletjes in een kleurencombinatie waar we helemaal stil van werden. De quilt kan zowel groot als klein gemaakt worden, dus geen meer-jaren plan maar een goed te behappen project.

Alle projecten beginnen dit najaar en inschrijven kan pas vanaf zaterdag 3 september 10.00 uur in de winkel en na het weekend via de website. Maar de ervaring leert dat deze BOM's altijd heel snel vol zijn, dus wees er snel bij, want vol is vol!

We vieren tijdens de open dagen ook dat we alweer 3 jaar bestaan en omdat te vieren met jullie, hebben we een selectie stoffen aan de rol tegen 50% (min. afname 1/2 meter), een aanbiedingsbak met FQ's ook 50% korting, en diverse laatste stukken zoals zijdelint, garen, pakketten tegen flink gereduceerd tarief.

Verder, heerlijke zelfgebakken taarten, koffen en thee vanwege de verjaardag, wijn en kleine proeverijtjes in de tuin voor de mannen (en de vrouwen natuurlijk) en het wordt mooi weer! Kom gezellig langs, kijk, geniet en proef de laatste zomersfeer bij Quilt it & Dotty.

Je bent van harte welkom!

Dorry

10 opmerkingen:

Phebe and Jane zei

Wat knap van je dochter. De open dag klinkt heel leuk. Jammer dat ik zo ver weg woon.
Groeten,
Marian

Inge zei

Ik vind Robin helemaal geweldig en superknap! Het resultaat van al haar harde werken mag gezien worden, echt een topper (zowel de top als Robin!)
Oohhh, gezellig die open dagen. Ik kom zaterdag. Ben zoóóóó benieuwd!

Groetjes,
Inge

Willeke zei

Hoi Dorry,
We hebben vanmorgen weer bijzonder genoten van al het moois in je winkel. Nogmaals bedankt voor de gastvrijheid, koffie thee en lekkers.
En de hulp van Dorien en Jose.
Jose liet ons ook het topje van je dochter zien, echt helemaal leuk. Knap hoor! Tot een volgende keer.

goof zei

WOOOOOOH Robin, *K*E*I*K*N*A*P*!!!
:o)

Pssst,... Dorry,... ben ik effe blij dat de vingerhoedjes-top in mekaar zit,... ben REUZEbenieuwd naar de BOMS!

mieke zei

Met mooi weer ben ik van de party, moet nl met de fiets komen.
grtjs tot dan, Mieke

Anoniem zei

Congratulations Robin, well done on your first quilt!!!

Yvonne aka sommeke zei

Zo moeder, zo dochter! Proficiat Robin, mooie eerste quilttop!

Anna zei

Goed gedaan Robin! Ik ben ook heel benieuwd naar al het moois wat je ons kunt laten zien Dorry. IJs en weder dienende probeer ik samen met Nathalie jouw kant op te komen!

Millie en Miles zei

Wat ontzettend knap van je dochter.... en al 3 jaar de winkel gefeliciteerd .... voor een opvolgster heb je iig al gezorgd ,-)

geniet ze van het weekend!!!

Carin zei

Wat goed van je dochter om dit te gaan doen en ik moet zeggen dat ze een prachtige quilttop heeft gemaakt. Laat je hem nogmaals zien als ze hem helemaal af heeft en denk erom .... BEWAREN die quilt want je 1e quilt is altijd de meest waardevolle toch?
Beetje plagen met je sneek pre-read, maar die 2e klinkt wel superleuk !! Helaas kan ik niet richting Tilburg komen doordat het samenvalt met de vrijwilligersdag van natuurmonumenten en mannetje moet daar aanwezig zijn. Ik hoop wel zondag te lezen om welke BOMMEN bovenstaand verhaal gaat.