donderdag 25 augustus 2011

Yoko Saito en een give away

 
Afgelopen zondag had ik een kleine workshop/demo van Yoko Saito. Ja, DE Yoko Saito die beroemd is door haar applicatiewerk en haar kleur en stofkeuze (nu ook wel bekend onder de term 'taupe-quilting'. Bovenstaande quilt hing er ook en in Houston vorig jaar heb ik er al bij staan kwijlen.

Het is haar versie van de 'Sundial quilt'uit het V&A, vorig jaar in Londen te bewonderen. Ik heb al jaren gekwijld bij het idee deze quilt eens te maken. Nu nog de moed bij elkaar rapen :-)



 Maar nu Yoko. Het is een schat van een vrouw(tje) die met een vertaalster ons alles voordeed. We maakten een soort mapje, maar keken vooral.
 We kregen een soort kalkpapier om onze malletjes uit te knippen. Nooit gezien, jullie?
 Kostelijk heb ik me vermaakt met Yoko. Ik heb ook nog filmpjes gemaakt, maar Blogger doet er uren over om die te uploaden (of ik doe iets verkeerd...)
Hier is Yoko weer eens iets kwijt, hihi heb ik dus ook altijd!
Zo, het geleerde wordt direct op praktijk gebracht.
En hier houdt Yoko mijn tas vast en roept 'Good design!' Zie je me glimmen?
En eentje voor het album. Ik noem dit een Amerikaanse tandpasta foto, leuk voor later haha.
'Did you make this yourself?' Zie je wel, we hoeven geen filmpje te laten zien, je ziet gewoon wat ze zeggen! Dit is Dorien's quilt met wolletjes en japanse stoffen. Daar scoorde ze hele hoge ogen mee bij Yoko en bij de andere workshop deelnemers. 

Zie je hier links van mij de Facebook-button? Naast mijn weblog plaats ik ook veel op facebook, vooral als ik van 'huis' ben. Nu organiseer ik een give away! Ik geef een leuk stofpakketje weg onder alle nieuwe vrienden die ik via deze oproep krijg op Facebook. Dus.... ga naar facebook, wordt lid (of misschien ben je dat al?) en voeg me toe als vriend. Na de Open dagen 3 en 4 september wordt er één nieuwe vriend uitgepikt en die wint het stofpakketje!

Happy Quilting!

Dorry


13 opmerkingen:

Iesje zei

Ik heb je meteen een vriendschapsverzoek gestuurd :)
Super zo'n workshop, wat zul jij genoten hebben.

Daniëlle zei

Wauww he! Gave quilt van Dorien, die wil ik wel eens in het echie zien!! XXXD

mieke zei

Een mooie quilt en jullie hebben weer een fijne dag gehad.
Ik al jouw ' vriend ' maar laat daar toch ook een reactie achter.
grtjs Mieke

Diana zei

Ik gebruik wel kalkpapier bij het appliqueren maar dan om alles goed te positioneren.
Ben niet zo van Facebook, dus mijn reacties lees je gewoon hier.

Marja zei

Het was een leuke dag, wat ik zo lees op de verschilende blogs.
gr.Marja

Ineke zei

Wat een leuk vrouwtje en het zal vast gezellig zijn geweest. Ben al aangesloten op Fb en vriendin van je op Fb. Groetjes Ineke Hulzebos

inge zei

snifsnif, mogen je oude vriendjes ook meedoen ? ;-)

Sabine.v zei

Yoko Saito op bezoek ? Wat een eer en een aangename ontmoeting.
De quilt die je toonde staat ook in het boek van Kaffe Fasset/Museumquilts. En is ook één van mijn favorieten. Vele groetjes, Sabine

Anoniem zei

What a lovely day you had Dorry and beautiful pictures.

Carin zei

Ik hoop dat "oude" vrienden ook mee tellen :-) En inderdaad beginnen je handen te jeuken als je die prachtige quilt ziet... roept deze applicatie verslaafde LOL

Shirley zei

Wat een heerlijke dag, je staat te stralen!
Ik zal zo op mijn gemak van de facebook give away actie lezen, ben al een beetje opgewonden dat het me gelukt is bij blogger een weblog aan te maken, voor eventjes tot weblog weer in het land is.

Hanneke zei

leuk om je te volgen op facebook. Ik denk dat ik al een volger ben want ik zie je berichtjes elke keer.
Gaaf dat je Yoko zo ontmoet hebt.En dat ze je tas opmerkte en de quilt van Dorien is inderdaad geweldig mooi.Ik hoop dat ik dit jaar ook met een cursus kan meedoen.Want op het moment komt er op quiltgebied niet zo veel uit mijn handen.Groetjes Hanneke Floris

Ann-Mari zei

Looks like you had a great time with Yoko. She makes some lovely quilts. Lucky you:-)