donderdag 2 april 2015

Huis, straat, paadje, en zo meer

 Goudgeel zacht kaarslicht schijnt door de ramen van het Grote Huis. Het mysterieuze huis! Want eigenlijk weet ik zelf ook nog niet waar het heen gaat met dit huis. Elke maand ontwerp ik een rand of een onderdeel van de quilt. En pas op het laatst zie je wat het eindresultaat is! Je ziet hier maand 1 en 2 van deze geen vrijblijvende BOM. (dat betekent dat je per maand kunt besluiten of je een patroon, een pakketje of helemaal niks doet!)
 Een straatje in baksteentjes, gelegd in half-steens-verband....lekker los gedaan
 ....als je randje past snij je het H*U*P zo af....
 en dan even denken.....wat ga ik nu doen....een schelpenpaadje?
 Dit is dus maand 1.....appliceren met freezerpaper....ik zit nog te bedenken wat ik in het effen stuk doe....wat borduren....of initialen in grote K*L*O*E*K*E letters en een jaartal?
 Hier zie je dus het bakstenen straatje er omheen, en dat maakt maand 2....
 Zo ziet zo'n pakketje er nou uit, genoeg stofjes om lekker te kunnen S*P*E*L*E*N met de lapjes.
 En het patroontje, in het Nederlands. Je kunt in het patroontje kiezen om alles met de hand te naaien of met de machine. Er zitten dus gewoon malletjes in....
 En volgende keer deel 3, dat is dus om precies te zijn op donderdag 9 april, gaan we aan de slag met calmshells! Een makkelijke plak-methode waar ik S*U*P*E*R enthousiast over ben. Je leert dus ook allerlei techniekjes!
 En dan kom je zomaar stoffen tegen van Marcus Brothers in E*X*A*C*T dezelfde kleurstelling.
 Nou wat let je?
 Doe je mee? Het idee is dat de quilt ongeveer 2 meter x 2 meter wordt....
 Uit je eigen stofvoorraad, of laat je je verwennen door het met zorg uitgekozen stofpakketje?
 Ik heb de patronen en de pakketjes in de webshop geplaatst. KLIK Kun je thuis lekker aan de slag!
Of kom op donderdag 9 april om 10 uur naar de bee, dan kun je alles met eigen ogen zien. Koffie of thee erbij en een hoop gezelligheid van de andere mysterieuze bee-leden.

Happy quilting,

Dorry

1 opmerking:

Bernadette van gils zei

Heel leuk om te doen. Jammer Dat ik bij de 3e Bee er niet bij kan zijn. Maar dat haal ik wel een keer in.
Veel plezier dames die wel naar de Bee komen.
Groetjes
Bernadette