donderdag 30 april 2015

whats cooking, quilting, simply what's up?

Waar kan ik dit blogje nu het beste mee beginnen? Met de dingen waar jullie zo lang op hebben moeten wachten! Nieuw quiltgaren! Eindelijk binnen. Is al sinds jaar en dag mijn favoriete garen om mee te quilten.

En ook nieuw op voorraad:  de flesjes applicatielijm met dat geweldig fijne lange tuitje. Ze staan in de webshop voor je klaar: KLIK

In de keuken werd ook weer van alles gebrouwen. Zoals dit:
 Zachte Chocolate Chip Cookies zonder ei (voor als je geen ei in huis hebt, of er allergisch voor bent)

Vurrukkulluk!

Men neme:
175 gram boter
1 cup basterdsuiker
1 1/2 theelepel vanille-essence
215 gram bloem
snufje zout
2 eetlepels (lactosevrije) roomkaas
50 gram chocolade gehakt in kleine stukjes

Met een mixer mix je de boter, suiker en de vanille zacht. Voeg dan de bloem toe en de roomkaas en   'BLITS' een paar keer zodat je klonterige kruimels krijgt. Voeg dan de chocolade toe, nog een       'BLITS' met de mixer en maak met je handen pinpongballen en druk ze plat tussen de palm van je hand en leg ze op een bakblik. Ze mogen 1 cm dik zijn. Dan 19 minuten op 170 graden in de oven en aflaten koelen.

 En de naaldtrekker, ook wel hedge hoge genoemd, is er nu ook in deze twee schitterende kleuren! KLIK voor de webshop waar ze staan. Zeg je er dan wel bij welke kleur je wil hebben?



De afgelopen week is t soms magisch mooi buiten. Soms warm, soms koud, woest en herfstachtig. Van alles wat! Ik koester de zon als die tevoorschijn komt....


Boven mijn geliefde Aga heb ik een soort schouw laten maken en die heb ik afgewerkt met schoolbordverf. Ik kan er dus op tekenen en schrijven en weer afvegen! Afgelopen week heb ik deze tekening gemaakt. Het is zoals het er staat. Niets beter dan je eigen fijne huisje! Trouwens, er is nog EEN plekje over voor de bakdag van a.s. zaterdag! KLIK om nog mee te doen. En ik kreeg veel vragen of ik het alsjeblieft een andere dag wil organiseren in verband met vakanties en zo....Willen jullie dat? Bakdag, met Nordic Ware Bakvorm? Lees maar even in t blogje hiervoor.

En zomaar een schattig poppenquiltje wat ergens vond op t wereld wijde web. Ik heb accuut zin om er zo eentje te maken! Zien jullie hoe de streepjes lopen? Niks precies allemaal dezelfde kant uit. In elke blokje zitten ze weer anders. Dan vind ik nou leuk!!!

 Ik ben lekker aan 't opruimen en voor ik t weet zit ik weer met een boek op schoot diep in een verhaal van Winny the Pooh. Dit is trouwens de echte Christopher Robin met zijn Winny the Pooh.
Afgelopen week ook weer een paar hectare geploegd! Kan er weer gepoot worden. 

Wat heb jij gedaan?

Happy quilting,

Dorry

Geen opmerkingen: