vrijdag 8 mei 2015

Het begint allemaal bij de basis......

 Ooit lang geleden, wel TWEE-EN-TWINTIG JAAR geleden kreeg ik de lapjeskoorts. Ik was als kind al enorm bezig met stoffen en draadjes, deed echt van alles, haken, breien, kleding maken, maar toen kwam daar de lapjesdeken in beeld. En wars van enige kennis of kunde begon ik. Met een oud handwerkboek op schoot. En oh, oh, oh wat heb ik een fouten gemaakt.

Want een cursus? Ben je gek. Waar kon ik trouwens lessen volgen? Geen idee. Nou t duurde echt jaaaaren voordat ik eindelijk eens snapte hoe het nou zat. En ondertussen natuurlijk een hoop lapjes verknipt en uuuuuuren besteed aan uhhhh.....niks. Nu 22 jaar later heb ik al tientallen quilts gemaakt en leer ik nieuwbakken quilters hoe je quilts maakt en welke fouten ze niet moeten maken. Ik moet ondertussen alweer honderden quilters 'opgeleid' hebben. Dat klinkt zo zwaar, maar zo zie ik het niet. Want patchwork en quilten is een liefhebberij, een hobby, dus de lessen zijn er vooral om het leuk te hebben. ' Vind je het leuk om te doen?' en ' Ben je blij met het resultaat?' dan is mijn missie geslaagd. Dus niks quiltpolitie, geen ' je moet altijd' en ' je mag noooooit' . Alles mag en dat spreekt na al die jaren de cursisten zo aan. Want iedereen kan het.


Als ik alleen al nadenk wie er allemaal de revue gepasseerd zijn de afgelopen jaren. Ik vind het altijd zo leuk om oude cursisten terug te zien in de winkel, of facebook of als ze een eigen blog zijn begonnen over quilten. Kan ik toch nog meegenieten van de resultaten van mijn werk


En dat maakt dat ik mij trots voel. Trots dat ik kennis mag overdragen en dat na jaren de cursisten nog in mijn winkel hun resultaten komen laten zien.

 Zoals deze quilt van Josine....
En van Lisette....

Ik word er altijd verlegen van als ik zulke berichten lees over mijn cursussen:

' Als je deze cursus hebt gedaan kan je echt al een hele boel. Ik ben er heel blij mee dat ik deze cursus heb gedaan.' 

' Dit is echt de moeite waard!!' 

' Superleuke cursus! Had het niet gekund zonder jouw bezielende begeleiding' 

Inderdaad een leuke cursus!'


De foto's die je ziet zijn allemaal gemaakt op de basiscursus van 6 lessen. Zes hele ochtenden en wat huiswerk thuis. Wil je nu eindelijk ook eens de basis GOED leren? Dan kun je je NU opgeven voor de basiscursus. We hebben twee groepen:

VrijdagOCHTEND 10.00-12.30 uur: 8 mei, 22 mei, 29 mei, 12 juni, 26 juni, 10 juli

OF

DinsdagAVOND 19.00-21.30 uur: 19 mei, 26 mei, 16 juni, 30 juni, 7 juli, 14 juli

Opgeven kan via de webshop KLIK . En als je vragen hebt, dan kun je ook gewoon even mailen; welkom@quilt-it.nl

 En ondertussen?

Happy quilting,

Dorry


1 opmerking:

quiltlodge gerda zei

Ooooh, dat wordt weer LEUK en LEERZAAM. Waarom, waarom zit je toch zo ver weg?