woensdag 3 februari 2016

Dawn collector with a needle op bezoek en veel meer

Dit is Dawn, van dit leuke blog. Hier zit ze aan tafel terwijl ze uitgebreid een van mijn antieke quilts bestudeert. Die met de honderden hexagonnetjes. Dawn kwam naar Nederland, naar Overloon om precies te zijn. Ze schreef er DIT leuke blogje al over. Maar Dawn kwam niet voor mijn antieke quilts, ze kwam met haar eigen collectie antieke quilts Wel vier koffers vol!
cadeautje voor de gastvrouw
En dat ze genoten heeft heb je net wel kunnen lezen, en dat ze de gastvrijheid die de meesten wel kennen van Quilt it & Dotty, maar moeilijk kon bevatten. Als dank daarvoor gaf ze mij een antieke quilt uit haar eigen collectie. Een quilt die helemaal in mijn kleuren was.....
Ik was er zichtbaar ontroert van....had nooit kunnen dromen dat iemand zoiets moois zou kunnen weggeven! Terwijl ik, en alle cursisten, die al zo blij was dat zij naar Quilt it & Dotty wilde komen! De quilt is direct op bed gelegd en dat slaapt heerlijk.
Net op het moment dat Dawn wilde beginnen ging de bel; de plaatselijke carnavals vereniging die de carnavalskrant kwam brengen en tevens collecteerde voor nieuwe steken. Volgende workshop opperde een van de cursisten hahahaha.
Moet je kijken wat een prachtige quilts, er kwamen zoveel beauties voorbij, daar is op andere blogs al heel veel over geschreven. Bijvoorbeeld Ageeth, SupergoofMartine en verder heeeel veeeel foto's en lieve reacties op Facebook over deze dag. Zelf kwam ik nauwelijks toe aan foto's maken. Ik was namelijk ook nog druk met iets anders.

Het verzorgen van de inwendige mens! Mijn Aga-tje draaide op volle toeren! Soepen, quiches, broodjes bakken, thee warm houden, you name it.
En zo handig die kookoven; 100 graden is ie altijd. Daar schuif je zo een enorme plaat met Brabantse worstenbroodjes in en door de zachte warmte drogen ze niet uit. Na een uur nog heerlijk warm, en je verbrand nooit je mond meer.
Er waren ook quiches; spinazie kaas en een courgette/champignon quiche met zongedroogde tomaatjes. Verschillende kazen, vleeswaren, mijn moeders rabarber chutney met een orientaalse twist en dat allemaal op een gezellige grote plank die ik ooit van een lief vriendinnetje kreeg. Iedereen kon lekker opscheppen wat zij wilde en genieten van de lunch. Om daarna lekker te kijken en te luisteren naar wat Dawn ons allemaal te vertellen had en te laten zien. Antieke naaigereedschap, antieke quilts met het verhaal erachter. We hebben allemaal genoten! En ondertussen is hier in het atelier weer de rust wedergekeerd. 
TOET! 
 
Nee, toch niet! Een vrachtje nieuwe stofjes!

We hebben ze alvast voor je gesneden en in een bakje gedaan. Oude vertrouwde ruiten en strepen, en ook nieuwe linnen stofjes van Marie Suarez! Zo lief en zacht, past wel bij de aankomende lente.
Ondertussen is de Kalender BOM groep ook van start gegaan. Je kunt nog meedoen als je wil; elke maand een kalender-thema-blokje maken in nonchalante primitieve techniek, en februari bracht uiteraard een Valentijns-brief.
Elke maand kun je op de bee komen, en dan leg ik je uit hoe en wat, maar het wordt ook opgestuurd als je niet kunt of te ver woont. Mail maar ff als je nog mee wil doen: welkom@quilt-it.nl € 12,- per maand kost het slechts.
Ondertussen zit ik met mijn hoofd al in de lente bij Pasen. We hebben mooie antieke decoratie-eieren in de winkel liggen, met 3 verschillende nostalgische motieven en kleuren. Elk ei kan open en in het ei zit een patroontje en alle materialen voor het maken van deze ' Happy Easter Eggs' .
Een stukje van een ' cutter-quilt' : dat is een antieke quilt die al bijna tot op de draad versleten is en waar ik de goede stukken uit heb gehaald. Zo is hij nog ergens goed voor!
Uit deze ' cutter-quilt' haal je 5 voorkantjes voor de eitjes en ik heb een linnen stofje voor de achterkant bijgevoegd. Omnaaien, omdraaien, opvullen en dan met het bijgevoegde kantje de labeltjes aan de eitjes vastmaken.
Het grote decoratie ei kun je gebruiken om de eitjes in te leggen. Of je legt de eitjes in een mooi schaaltje ter versiering en gebruikt het decoratie ei om een ander leuk paas-cadeautje in te stoppen en weg te geven.
Ik heb er veel plezier aan gehad om het te maken, en ze staan nu te pronken op tafel. Wil je ook zo'n eitje met zelfmaak-pakketje antieke eitjes? € 11,50 excl. verzenden. 

Happy Quilting,

Dorry

3 opmerkingen:

Phyllis zei

Wat een heerlijk verslag van het verblijf van Dawn bij jullie en wat een mooi cadeau! Kan me voorstellen dat je daar ontroerd door was, heel bijzonder. Dawn is een lieverd en wat weet ze veel te vertellen over de antieke quilts, een genot. Net als alle andere zaken die voorbij komen op je blog, wordt tijd voor eens een lange rit.....

Annemieke zei

Dank je voor die geweldige dag hoor! Wat een leuke stofjes zijn er binnen gekomen, gaaf!!! Ik houd erg van ruitjes, streepjes en linnen...
Groetjes
Annemieke

Dawn zei

It was a joy and honor to be your guest. Dutch quilters are fabulous!!