vrijdag 22 april 2016

over ooievaars en ander gespuis

 De telefoon; 'ping!'    ' ping!'   'ping!' 

Er komen drie foto's binnen....
 Van een ooievaar op het veld waar geploegd wordt op dit moment.
Hij zoekt eten, en lijkt helemaal niet bang voor het bulderdende geweld van de tractor. Ze blijven op veilige afstand van elkaar, maar bij het ploegen komen er vast lekkere beestjes naar boven. Een lekkernij voor deze ooievaar. Zou het een mannetje zijn, of een vrouwtje wat graag een ei wil leggen en krachten op wil doen? Mooi moment hier zo op het platteland. En het lukt niet vaak om zo'n foto te maken. Vaak ben ik te laat, wild is vaak zo spichtig. Dat moet ook wel....

 In de verte zie ik een auto aankomen, en zien jullie goed wat ze uit de auto halen en op de grond zetten?

Plantjes! Geweldige foxgloves, feeenhandschoentjes, ook wel vingerhoedskruid genoemd. Die kunnen mooi de tuin in!

 Uiteraard was er ook iets quilterigs wat meegenomen werd.
Ademloos kijk ik toe....wat zou het zijn?

Een Dear Jane! En niet EEN, maar TWEE! Wow, wat een kleurenpracht. Zo anders dan de kleuren waar ik normaal mee werk, maar zo mooi. Ze zijn bijna klaar. De een wil de punten niet patchen, de ander wel. Zo krijgt iedereen zijn eigen Dear Jane. Dat vind ik er nou zou mooi aan.

 En dan die leuke weekendtas, ooit door mij ontworpen en al in vele variaties gezien, daar kwamen al die leuke quiltspulletjes uit!
Wat blokken voor de Antique Weddingsampler van Di Ford, daar moesten wat stofjes voor uitgezocht worden. Was weer gezellig Rose Anne en Sandra.

 En toen kwam dit mooie, en welkbekende patroon op tafel...
Waar deze spetterende quilt van gemaakt wordt door Mieke. Leuk dat je er was Mieke en hubbie!

Heel anders van sfeer is mijn borduurwerkje. Typische Dorry kleurtjes....Het wordt een middenstuk van een quilt, met allemaal randjes erom heen. Wat denken jullie, zou dat wat zijn? Misschien heb je zelf nog wel een borduurwerkje liggen waar je niks mee doet, of dat je wel in een quilt zou willen verwerken. Leuk ideetje voor een ' werkgroepje/clubje'? Want hoe zorg je nou eigenlijk dat die randjes eromheen gaan passen? Hoe teken je eigenlijk een quilt? Met een beetje hulp zie je vanzelf dat het eigenlijk heel eenvoudig is. Maar je moet het wel even weten. Laat maar een reactie achter, of mail op welkom@quilt-it.nl.

happy quilting,

Dorry
ps. de broodbakdag loopt al aardig vol, maar voor de volledigheid zet ik hier nog even neer dat de datum vrijdag 20 mei is. Dat scheen niet duidelijk te zijn geweest.

Geen opmerkingen: