zondag 17 december 2017

Heb je al cadeautjes?

 Zat je al te wachten? Vandaag komen de grote cadeau's aan bod. Ze zijn net een slagje groter dan die boven aan de quilt.
 Ik heb weer het controle vierkantje toegevoegd; 4 hokjes is een inch, een hokje is een kwart inch.
 Van Dorry's Kersthuis heb ik alleen maar 'VOOR' foto's. Het was zo druk, dat ik geen tijd meer had! Maar hier zie je hoe Janine van House of quilts haar intrek in mijn woonkamer had genomen.

 Dat is me toch leuk, lekker shoppen in je eigen huis. En voor jullie twee winkels op een adres.
 Maartje kwam op het allerlaatst, toen ze klaar was met werken, maar nam wel haar Dear Jane mee met heel veel Dorry stofjes. Prachtig, we waren er stil van.
 Ik maakte gluhwein met Aspen mulling spices, en de basis was alcohol vrije wijn, heel handig hoor.....en lekker!
 Janine drapeerde wat quilts rond mijn boom, ook zo gezellig.....
 En na de dolle dag en avond, even slapen en toen had ik eindelijk ook eens een workshop! Gegeven door Rosan van Roos Bakt. En dit was het eindresultaat. Ik verlekker me al jaren aan de koekjes van Biscuiteers, en nu kan ik het ook een beetje. Onwijs leuk, mijn jongste dochter was ook mee (nee mam, geen foto van mij erop zetten), en zij is pas 14 maar echt een pro! Gaan we nog wat van horen denk ik :-)
En toen naar kasteel Middachten voor de Kerst openstelling, en markt. Zo leuk, kan niks aan tippen.

 Ideetje opgedaan voor een tuinhaard/BBQ/gezellige koekenbakkerij....
En als laatste deze foto  buiten onder de trap, want we mochten geen foto's binnen maken. Er lagen nog quilts, en ik heb zo en passant wat info uitgedeeld over de quilts en kreeg complimenten van Graaf zu Ortenburg dat ik dat uitstekend wist te vertellen. (waaaaah wist ik veel dat hij achter mij stond!). Nou ja, we hebben weer eens genoten. Een bezoeker verzuchtte ' Ik zou er toch echt niet willen wonen hoor, veel te somber'. Nou ikke wel hoor! Wat een pracht aan geschiedenis, als die muren eens zouden kunnen vertellen! De kamers waren allen versierd met zeer originele kerstbomen (met enorme houtzaag-ornamenten, of paprika's, of bloemen of snoepgoed, etc) . Maar in enkele kamers was ook oud kinder speelgoed te zien uit een naburig museum. En An, ik heb je fornuisje gezien! Had je het uitgeleend? Treintjes reden rond de kerstboom, poppenhuizen, puzzels, prentenboeken, alles leek zo uit de zak van Sinterklaas of de kerstman te komen.

Zo, nu even met de beentjes omhoog, het was me het weekendje wel zeg. Nog een weekje waarin we gewoon open zijn en dan hup, KERST! Nou jaaaa wat vliegt de tijd.

Dikke kus van tante Doortje

1 opmerking:

Sandra68 zei

Hoi Dorry,

Wat is de Reindeirquilt leuk om te maken!
Ik ben gewoon helemaal nog bij ook.
Stond er alleen gisteren ook niet een deeltje op het programma?
Ik ben erg benieuwd welk deel we nu mogen maken ;-)
Ik wens je alvast hele fijne feestdagen X

Groetjes, Sandra